Vakantie Kaapstad - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Annemiek - WaarBenJij.nu Vakantie Kaapstad - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Annemiek - WaarBenJij.nu

Vakantie Kaapstad

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 Juli 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hey hallo allemaal,

Na twee weken hier dan een update van mijn vakantie naar Kaapstad.

Maandag twee weken geleden ben ik samen met 4 jongens en 2 meiden vertrokken uit Port Alfred. De eerste tussenstop maakten we in Plettenbergbay waar we verbleven in een backpackers met Nederlandse eigenaren. Daar zijn we naar het strand geweest wat heel mooi was en hebben we zelf gekookt. Een van de jongens is kok en dus superhandig, want dan hebben we steeds een goedkope zelfgemaakte maaltijd.

Dinsdag was het prachtig weer en zijn we naar de Bloukransbrug gegaan omdat drie van onze groep wilden bungeejumpen. De hele tijd zat ik te twijfelen of ik nou wel of niet zou gaan, maar toen er nog meer gingen en heel enthousiast boven kwamen, besloot ik het toch maar te doen. Voor het verslag van de bungeejump, zie devorige update.

De dag na de bungeejump zijn we via de Garden Route verder gaan reizen. De volgende tussenstop maakten we in Montagu, een plaatsje met warmwaterbronnen. Hier sliepen in de slechtste backpacker die we waren tegengekomen met slechte matrassen en dunne dekentjes. In Montagu zijn we hebben we gezwommen in een zwembad dat verwarmd is door de warmwaterbronnen. Echt super lekker en erg mooi om te zwemmen tussen de rotsen.

Na een nachtje in Montagu te hebben geslapen gingen we dan naar de hoofdbestemming Kaapstad. De eerste dag dat we daar waren zijn we naar het schiereiland van Kaapstad geweest. Op dit schiereiland zijn we Kaap de goede hoop en Cape Point geweest. Hier was erg mooie natuur en dit was heel toeristisch. ’s Avonds gingen we uit eten bij Mama Africa, zoals de naam al zegt een restaurant met Afrikaanse gerechten. In dit restaurant was een gezellige sfeer met live muziek en het eten was ook heerlijk

Zaterdag zijn we naar de Tafelberg gegaan. We gingen deze berg van 1068 meter op met de kabelbaan. Vanaf de berg hadden we een gigantisch uitzicht over Kaapstad en konden zelfs Kaap de goede hoop enzo zien (ongeveer 50 km verder op). Na bovenop de berg te hebben gelopen, besloten we om naar beneden te klimmen. We dachten dat doen we even, maar het viel echt verschrikkelijk tegen. De paden van stenen waren erg steil en met gympjes met gladde zolen gleed je steeds uit. Dus ging ik heel voorzichtig de berg af om niet het risico te lopen om naar beneden te vallen. Bij elke stap moest je jezelf afstoppen, omdat je anders te hard ging. Na een uur kwamen we dan helemaal afgepeigerd naar beneden. Pff wat een tocht.

Toen we de volgende dag wakker werden, konden we allemaal amper lopen van de spierpijn en meteen al spijt dat we de Tafelberg af waren geklommen. Die dag was het erg mooi weer en zijn we naar een Afrikaanse markt geweest waar je allemaal souveniertjes kon kopen. Bij de meeste kraampjes verkochten ze dezelfde dingen en je kon ook goed afdingen als je wat wilde kopen. ’s Avonds was de wedstrijd Nederland-Portugal en wilden deze in de kroeg gaan bekijken. Daar aangekomen bleek dat er meer Nederlanders op het idee waren gekomen om daar de wedstrijd te kijken. Daar zaten we dan met meer dan 50 Nederlanders te kijken. Wel heel erg vreemd, ben je in Kaapstad op vakantie, is er daar ook een Oranjegekte. Helaas liep de wedstrijd niet goed af en was iedereen in een mineurstemming. Toch hebben we er na de wedstrijd nog een klein feestje van gemaakt.

Maandag moesten we alweer vroeg op, want we gingen om 9 uur met de boot naar het Robbeneiland. Op dit eiland kregen we een rondleiding een oud gevangene die ons onder andere de cel van Nelson Mandela liet zien. Ik verbaasde me er echt over hoe klein de cellen waren met alleen maar een bed. Er werd ons verteld dat de gevangenen maar 1 uur per dag de cel uit mochten en in dat ene uurtje moesten ze dan werken op het eiland. Het Robbeneiland was groter dan ik gedacht had en er waren meerdere gebouwen op het eiland.

Na 4 dagen Kaapstad zijn we naar de wijngebieden van Stellenbosch vertrokken (50 km van Kaapstad). Voordat we daar naartoe gingen, zijn we nog naar het Zuid-Afrikaans museum geweest waar veel dieren waren tentoongesteld die in Zuid-Afrika leven. In Stellenbosch zijn we naar de wijnboeren geweest om daar wijn te proeven. Wel heel interessant omdat we met de hotelschool ook wel eens wijnen gingen proeven. In dit gebied waren heel veel wijngaarden en hebben er hiervan 5 bezocht. Sommige waren heel mooi en uitgebreid met restaurant en al erbij.

Na verschillende wijnen te hebben geproefd zijn we weer terug gereden naar Kaapstad omdat er nog een meisje van een andere groep met ons mee zou rijden op de terugweg. Dus hebben we nog even een nachtje in Kaapstad geslapen en ’s ochtends vroeg vertrokken richting Port Alfred. Aangezien Kaapstad 900 kilometer van Port Alfred is hebben we een tussenstop gemaakt in Plettenbergbay, waar we in het begin van de vakantie ook hebben geslapen.

Nou dit was de update van mijn vakantie naar Kaapstad en ga dinsdag naar het noorden van Zuid-Afrika (Durban) reizen.

• 02 Juli 2006 - 21:37

Tante Herma:

Meid wat gaaf allemaal........Ik ben echt een beetje jaloers. Ik heb ook je foto's bekeken van bundyjumping..Ik zag helemaal geen angst op je gezicht. Deed je het echt zo relaxed als het leek op de foto's??
    Hé, geniet nog maar lekker....het is zo voorbij...(geschiedenis).
    lieve groetjes van de Bosjes uit Wezep