Virusje... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Annemiek - WaarBenJij.nu Virusje... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Annemiek - WaarBenJij.nu

Virusje...

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Mei 2006 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal

Vandaag zit ik alweer meer dan 3 weken in Zuid-Afrika. Pfff wat gaat de tijd snel zeg.

Maandag hadden we vrij omdat het de dag van de arbeid was, dus heb ik niet veel gedaan voor school.
De rest van de week ben ik de townships in geweest om verder te gaan met het project.
We hebben verschillende gesprekken gevoerd met instanties in Port Alfred om meer informatie te verkrijgen over de verschillende bedrijfjes in de township.

Donderdag had ik erg last van buikgriep en had steeds krampen. ’s Nachts sliep ik slecht en had weinig trek in eten. Op vrijdag had ik nog steeds last van m’n buik en ben toen naar de plaatselijke dokter gegaan. Hij zij dat ik een virus had en alleen maar heel licht verteerbaar voedsel mocht eten. Dat is wel heel lastig, want het eten wat we op school krijgen is best wel vet wat ik dus niet mag eten. Dus dan zit er niets anders op dan geroosterd brood en yoghurt eten. Gelukkig kreeg ik medicijnen en een drankje en hoopte dat het wel snel over zou gaan. Niet dus.
Ik heb nu al 5 dagen last van mijn buik en kan nog steeds niet normaal eten. Echt heel vervelend, maar het is nou eenmaal zo.

Afgelopen vrijdag kregen we een township tour waarbij we wel meer dan 50 kleine bedrijfjes waren te zien. Op sommige plaatsen waren binnen 10 meter wel 3 drankwinkels bij elkaar. Daarnaast stond bijna op elke hoek wel een spaza shop (heel klein supermarktje vergelijkbaar met een winkeltje bij een pompstation).

Zaterdag hebben we auto’s gehuurd in Port Elizabeth, zodat we die konden gebruiken voor de weekendjes weg. Na de auto’s op te hebben gehaald zijn we naar het Shamwari park (safaripark) gegaan waar een veiling was van Zuid-Afrikaanse dieren die dan in een park geplaatst konden worden. Wel grappig om te zien hoe dat hier gaat. Hier was een heel snel sprekende veiligmeester, echt niet normaal. Dat is nog eens anders dan een Nederlandse veiling van Welsh ponies.

Nadat we naar de veiling waren geweest zijn we doorgereisd naar Port Elizabeth om daar te overnachten en te shoppen. We sliepen in een Formula1 hotel, klinkt heel luxe maar was het niet. Het waren allemaal kamertjes met stapelbedden en een plastic hok waar dan de WC en douche in zaten. De bedden waren echt goed en heb dan ook heerlijk geslapen.

Zaterdagavond zijn we uit eten geweest bij een Steakhouse. Tijdens het eten stond er ineens een gekleurde jongen op en vroeg om onze aandacht omdat hij zijn vriendin ten huwelijk wilde vragen. Jaja we waren getuige van een huwelijksaanzoek. We hadden hen een rondje gegeven als een soort van cadeautje. Toen we de rekening kregen bleek dat ze een fles Rose en allemaal dure Whiskeys hadden besteld. Oftewel je geeft ze een vinger en ze pakken je hele hand. Na het eten zijn we nog even met de meiden op stap geweest in een kroegje daar.

De volgende dag hebben we gewinkeld in een groot winkelcentrum en zijn nog naar een Zuid-Afrikaans marktje geweest met allerlei sieraden en beeldjes enzo. Op deze markt heb ik een mooie schildering gekocht voor op mn kamertje in Putten en twee paar oorbellen. ’s Avonds zijn we weer terug gereden naar Port Alfred om weer met ons project verder te gaan.

• 08 Mei 2006 - 19:49

Van Marja En Peter Rietberg:

hey annemarie nog gefeliciteerd met je verjaardag we hebben je site (berichten en foto"s)gezien het ziet er allemaal leuk uit we hopen dat je het na je zin hebt daar groetjes marja en peter rietberg

• 08 Mei 2006 - 21:45

Tante Herma:

hello miekie,

Daar zijn we weer....na een goede vakantie (met mooi weer, een geweldig luxe huisje, strand voor de deur)...terug uit het 'verre' Makkum. Ik heb oma Zoet jou bericht via de telefoon voorgelezen....ze genoot ervan hoe jij geniet. Je moet de groetjes van haar hebben....bij deze.

Groetjes 'de familie Bos uut Wezup'

• 12 Mei 2006 - 13:25

Tante Ini:

Hoi Annemiek,
    Dat soort lastige virusjes heersen hier ook aldoor. Hoop dat het weer snel overgaat en je plezier niet bederft. Wat beleef jij toch veel zeg. Je vertrok 3 weken een geleden als 'een boerinnetje uit Putten' en komt straks als een WERELMEID weer terug. Heel veel plezier nog,
    Groeten uit Vleuten.

• 12 Mei 2006 - 19:13

Opa En Oma:

ben je weer genezen van je virusje wel lastig als je niet alles kan eten maar gelukkig beleef je ook veel leuke dingen wat vliegt die tijd voor je het weet ben je weer in Putten geniet er maar van groeten van opa en oma

• 14 Mei 2006 - 12:48

Kevin:

hoi annemiek
    ik ben nu bij opa en oma en het is erg geselig en hoe hep je het in afrika? heb je nog pijn in je buik
    groetjes kevin

• 14 Mei 2006 - 13:03

Kim:

hoi annemiek,
    Iritant he zoon griepje ik heb tegen woordig ook last van krampen!
    Ben je al bruin van de zon?
    Bij ons schijnt de zon ook?
    Mis je (me) ons al?
    Liefs kim